Sağlık
  • 27.2.2003 12:21

AMAN DİKKAT!... ZAYIFLAMA İLAÇLARI ERKEN BUNAMAYA NEDEN OLUYOR...

ŞEVKET ATALAY KAYSERİ - Türkiye'de de bol miktarda satılan zayıflama ilaçlarından bazılarının insanlarda erken bunamaya yol açtığını belirten beslenme ve diyet uzmanları, zayıflamak isteyenlerin bilmediği ilaçları kullanmak yerine bir uzmana görünmesinin daha yararlı olacağını kaydetti. Beslenme ve Diyet Uzmanı Hatice Mıhoğlu Beşiktaş, gelişmiş bazı batı ülkelerinin, gelişmekte olan veya az gelişmiş ülkelere pazarladıkları zayıflama ilaçlarını adeta insan üzerinde denediklerini öne sürdü. Fazla kiloları olanların ilaca değil, uzmanlarca tavsiye edilen diyete ihtiyacı olduğu söyleyen Beşiktaş, ''Türkiye'de piyasada satılmakta olan zayıflatıcı ilaçların bazıları da bu kapsama giriyor. Bu ilaçların bir benzeri geçtiğimiz yıllarda tüm dünyada yasaklanmıştı. Maalesef bu markanın ismi ve bazı etken maddeleri değiştirilerek az gelişmiş ülkelere yine pazarlanmaya başlandı. Bu ilaç firmaları insanlar üzerinde deney yaparak rant elde ediyorlar. Sağlık Bakanlığı'ndan bu önemli konuyu gündemlerine alarak acilen bir araştırma yapmalarını bekliyorum'' dedi. Beslenme ve Diyet Uzmanı Hatice Mıhoğlu Beşiktaş, bu tür ilaçların zararları konusunda ise şu bilgileri verdi: ''Beyindeki sinir hücrelerini öldürdüğü için erken hafıza kaybına ve bunamaya yol açabiliyor. Sindirim sistemini de bozduğu için bağırsak emilim bozuklukları ve vitamin yetersizlikleri görülür. Üstelik ilaç kullanımı bittiğinde kilolar hızla ve eskisinden daha fazla artmaya başlar. Zayıflamak isteyenlerin bu tür ilaçlara itibar etmeyerek, bir beslenme ve diyet uzmanına görünmeleri şarttır. Uzmanın yapacağı tetkikler neticesinde ise en uygun diyet önerilecektir.''

İLGİLİ HABERLER