• 25.12.2017 02:25

Kabaran Güneş Dünya'nın sonu olabilir

Bilim insanları ölüm süreci başlayan ve bu sebeple kabaran bir yıldızı keşfetti. Bu keşif yıllar yıllar sonra Dünya'nın sonunun nasıl olacağına dair ipuçları veriyor olabilir.

Dünya'nın sonuna dair sayısız teori ve iddia var. Kimi olası Üçüncü Dünya Savaşı'nın sonu getireceğine, kimisi de din öğretilerinde belirtilen şekillerde yaşamın sona ereceğine inanıyor.

Bilim insanları bu önerilere bir yenisini daha ekledi. Güneş'ten 350 kat daha büyük bir yıldız keşfeden bilim insanları, dev yıldızın ölmeye başladığını tespit etti.

Bu keşif milyonlarca yıl sonra yaşamı sona erecek olan Güneş'in de geleceğine ışık tutuyor olabilir. Yani bir anlamda bizim geleceğimize de.

pi1 Gruis yıldızının kütlesi aslına bakılırsa Güneş ile hemen hemen aynı. Fakat ölmeye başlayan bir yıldız kabarcık şeklinde büyümeye ve önüne ne gelirse yutmaya başlar. İşte pi1 Gruis yıldızının yaşadığı döngü tam olarak bu.

pi1 Gruis yıldızının kendi kütlesinin etrafında çağı 120 milyon kilometreye ulaşan bir kabarcık oluştu. Bu kabarcığın sebebi çevirim hücreleri.

Çevirim hücreleri, kütle üzerinde sıvı gazın yoğunluğundaki farklılıklar sebebiyle ortaya çıkar. Güneş'te yalnızca 2 adet çevirim hücresi bulunur ve bunun uzunluğu yalnızca 1500 kilometredir.

O halde iyi haberi verelim, Güneş'in dev bir kabarcık haline gelerek Dünya'yı yutmasına daha 5 milyar yıl var. Kötü haber ise tıpkı pi1 Gruis yıldızında olduğu gibi bu sürecin Güneş'te de vuku bulacak olması.

Avrupa Güney Rasathanesi'nde görev yapan bilim insanları, pi1 Girus yıldızının dev görüntüsünü teleskopla kaydetti.

Aslına bakılırsa bu gözlem, geleceğimizi izlemek gibi bir şey. Mars'ta koloni kurma peşinde emin adımlarla ilerleyen insanoğlu 5 milyar yıla kadar galaksinin çok farklı yerlerinde yaşamını sürdürebilecek.

Güncellenme Tarihi : 25.12.2017 02:29