Kök hücreden yumurta yapıldı

20.10.2016 - 01:03

Japonya’da bir farenin kuyruğundan kök hücre alan bilim insanları, yumurtaya dönüştürdükleri hücreleri dişi farelerin rahmine yerleştirdi. Elde edilen yumurtalardan doğan yavru farelerin sağlıklı olduğu belirtildi

Nature dergisinde yayımlanan habere göre, Japon bilim adamları, tamamen laboratuvar ortamında üretilen suni yumurtalardan yavru fareler elde etmeyi başardı.

Kyuşu Üniversitesi araştırmacıları, yetişkin bir farenin kuyruğundan aldıkları deri hücrelerinden önce olgunlaşmamış kök hücre elde etti. Bu kök hücreleri yumurtaya dönüştüren bilim adamları, suni yumurtaları laboratuvar ortamında dölledi ve dişi farelerin rahmine yerleştirdi. Laboratuvar ortamında elde edilen yumurtalardan doğan bebek farelerin son derece sağlıklı olduğu ve üreyebildiği belirtildi.

Hastalıklara çözüm

Kyuşu Üniversitesi Gelişimsel Kök Hücre Biyolojisi Bölümünden Prof. Dr. Katsuhiko Hayashi, “İlk kez kök hücrelerden işlevsel yumurta elde ettik. Şimdi çalışmalarımızı bu yapay yumurtaların kalitesi üzerinde yoğunlaştıracağız. Bu tür bir kalite kontrolü, yöntemin gelecekte insanlar üzerinde uygulanmasına katkıda bulunacak” dedi.

Yöntemin, gelecek yıllarda bebek sahibi olamayan çiftler ve genetik hastalıkların tedavisi için yeni bir umut kaynağı olması bekleniyor. Bilim adamları, daha önce de olgunlaşmamış embriyo kök hücreleri kullanarak laboratuvar ortamında sperm elde etmeyi başarmıştı.

Yorumları Oku
      ihlas haber ajansı
      2002’den Gümüze Kesintisiz Yayın.