ŞEMPANZELER ÇİFTLEŞME KARŞILIĞINDA ET ALIŞVERİŞİ YAPIYOR

8.4.2009 - 15:36

Bilimadamları, şempanzelerin çiftleşmek için et alışverişinde bulunarak "anlaşma" yaptıklarını ortaya çıkardılar.

ANKARA - PLos One dergisinde yayınlanan ve Fildişi Sahili'ndeki Tai Milli Parkı'nda 2 yıl süren araştırmaya göre, erkek şempanzeler yiyecek vererek eşlerinin hatırlarını "satın alırken", dişiler de eğer kendilerine et verilirse çiftleşmeye daha hevesli görünüyor.
Almanya'nın Max Plnack Enstitütüsü Evrimsel Antropoloji bölümünden Cristina Gomes ve meslektaşları araştırmalarında, bunun uzun dönemli bir alışveriş olduğunu ve erkek şempanzelerin av dönüşü kazançlarını eşleriyle çiftleşmek için kullandıklarını gördüler.
Hayvanları avlanırken ve çiftleşme sayılarını gözlemleyerek inceleyen araştırmacıların vardığı sonuç şöyle:
"Paylaşarak erkekler çiftleşme sayılarını yükseltiyor.
Dişiler de şempanzeler için protein açısında zengin bir besin olan et karşılığında aldıkları kalori miktarını arttırıyor."
Dr Gomes araştırmasıyla ilgili olarak, "Asıl şaşırtıcı olan, eğer bir erkek şempanze, özellikle bir dişi ile paylaşıyorsa, onunla çiftleşme sayısını da ikiye katlıyor ve bu dişiyi dölleme olasılığına da arttırıyor" dedi.

Yorumları Oku (0)
              • Necmi Kurucu
              2002’den Gümüze Kesintisiz Yayın.