Putin aşkını ilan etti
Mandalar ormanlar kralını parçaladı
Roma betonunun sağlamlığının sırrı çözüldü

YAŞANABİLİR YENİ BİR GEZEGEN BULUNDU

Gezegenin yarıçapının, dünyadan 1.5 kat büyük olduğunu hesaplayan astronomlara göre, gezegenin yüzeyi karalar ve denizlerle kaplı.

Güneş sistemi dışında "yaşamaya uygun olabilecek" ilk gezegen keşfedildi. Dünya'dan 20.5 ışık yılı uzakta keşfettikleri gezegende uygun şartlar olabilceği açıklandı.

"Astronomy and Astrophysics" adlı derginin son sayısındaki makaleye göre, astronomlar, Güneş sistemi dışında, Dünya'dan 20.5 ışık yılı uzakta keşfettikleri gezegenin, insanların yaşamasına elverişli şartlar taşıyabileceğini düşünüyor.

Şili'deki La Silla adlı Avrupa rasathanesinde bulunan "Harps" teleskopunu kullanan uzmanlar, "Gliese 581" yıldızının etrafında dolaşan gezegenin, hem sıvı hem de katı yüzeye sahip olduğunu, yüzeydeki sıcaklığın da dünyadaki gibi seyrettiğini belirledi.

Yeni gezegenin arz ettiği özelliklerin, hayat bulunduğunu akla getirdiğini vurgulayan astronomlara göre, gezegen yüzeyindeki ortalama sıcaklık 0 ile 40 santigrad derece arasında oynuyor.

Bu da yüzeyde sıvı halde su bulunabileceğini düşündürüyor.

Astronomların hesaplamalarına göre, kitlesi dünyadan 5 kat fazla olan gezegendeki yerçekimi ise dünyadakinden 2.2 kat fazla.
Gezegen, "Gliese 581" güneşinin etrafında 13 günde dönüyor.

Gezegen, kendi güneşinin yörüngesinde Dünya'nın Güneş'e uzaklığının 14'te biri mesafede seyrediyor. "Gliese 581", kitlesi Güneş'in ancak üçte biri kadar olan "kırmızı cüce" adlı yıldız türünden. Çok küçük kitleye sahip bu yıldızlar, yaşanabilir gezegen arayışında ilk bakılan noktaları oluşturuyor.

Uzmanlara göre, makul yüzey sıcaklığı ve Dünya'ya nispeten yakın oluşu, bu gezegeni uzayda hayat aramaya yönelik müstakbel uzay çalışmalarının öncelikli hedefi haline getirebilir. 2 yıl önce de aynı yıldızın etrafında dolaşan bir gezegen, aynı ekip tarafından keşfedilmişti. Kitlesi dünyadan 15 kat büyük olan gezegen Neptün'ü andırıyordu.

Çok Okunanlar

Erkek aslan feci şekilde öldü..
Roma döneminde yapılan bütün eserler taş gibi yerinde dururken modern ...
Dumanlı, gözaltına kararına yönelik Star gazetesinde atılan 'İnlerine ...
2013 yılının haziran ayında 30 yıllık eşi Lyudmila Putin’den boşanan Rusya ...
Hakan Bey'in kararının Hayır olması üzerine Seba Hanım gururuna ...
Milleti meydana toplayıp hırsızın elini kestiler
Tayiz bazı HDP’li vekillerin seçimlere CHP ile birlikte, “Demokratik ...
Ezanın okunmasının ardından namazlarını kılmaya başlayan cemaat, hutbenin ...
Saraybosna Üniversitesi Klinik Merkezi'ne göre sadece geçtiğimiz yıl 18 ...
Bu kız tam bir yeteneksiz..
Görüş ve önerileriniz için info@habervitrini.com adresine e-posta gönderebilirsiniz.