Medya
  • 31.10.2021 21:50

CHP'nin kanalı Halk TV'de Kılıçdaroğlu yerine Akşener'in ekrana çıkması savaş çıkardı

Görevden almalar ve sürpriz istifalar! Halk TV'de neler oluyor?

Ünlü ekran yüzü Gökmen Karadağ'ın sitem dolu paylaşımlarla veda ettiği Halk TV'de sular durulacağa benzemiyor.

Halk TV, İngiltere'deki Select isimli tekstil firmasının sahibi olan iş insanı Cafer Mahiroğlu'nun alması ile yeni bir çehre kazandı. Mevcut kadro ve ekran yüzleri ile yollarını ayıran Mahiroğlu kanalın başına da Suat Toktaş'ı getirdi.

CHP'ye yakınlığı ile bilinen Halk TV'de Ana Haber İrfan Değirmenci'ye teslim edilirken, Sözcü gazetesinden İsmail Saymaz, Cumhuriyet yazarları Barış Pehlivan ile Barış Terkoğlu, Gökmen Karadağ, Şirin Payzın, Emin Çapa, Özlem Gürses, Murat Sabuncu, Levent Gültekin, Murat Ağırel, Timur Soykan gibi deneyimli isimler kanalın bünyesine katıldı.

Flaş transferleri ve başarılı programları ile Halk TV, rakiplerini geride bırakırken, son günlerde kanalın sahibi Cafer Mahiroğlu tarafından alınan radikal kararlar kanalın içindeki huzursuzluğu da gün yüzüne çıkarttı. Kanalın Ankara haber müdürü Umut Yertutan geçtiğimiz hafta sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımla ‘Halk TV benim için bitti’ diyerek istifasını duyurmuş, Ankara büroda görev yapan 15 çalışana işten çıkartıldıklarına dair tebligat gönderilmişti.

Halk TV’de Fatih Ertürk’ün sunduğu hafta içi yayınlanan ‘Günün Raporu’ ve hafta sonu ekrana gelen ‘Türkiye Nereye’ programlarına son verilirken, ayrıca Savaş Kerimoğlu’nun hazırlayıp sunduğu ‘Günaydın Türkiye’ programı için de bitirilme kararı alındı.

Bu gelişmeler sonrasında bir istifa haberi de Halk TV'nin başarılı programcısı Gökmen Karadağ'dan geldi.

Karadağ Twitter'dan sitem dolu paylaşımlarda bulundu.

İlk tweetinde, "Demir alma vakti yaklaşıyor meçhule doğru…" diye yazan Karadağ bir sonraki tweetinde, "Emeğimize emek katan değer katan anlam katan ve en önemlisi neden katan ama hafızası da gayet güçlü olan tüm dostlara selam olsun" ifadelerini kullanan Gökmen Karadağ, sözlerine şöyle devam etti: “Hoşça kalın dostlarım. Katkınız için desteğiniz için umudunuz için çok teşekkürler. Hiçbiri boşa gitmedi merak etmeyin. Gerçek eninde sonunda kazanacak bu ülkede ama o zafer döneme göre kalıba girenlerin zaferi olmayacak.”

Bu son olayın ardından herkes Halk TV'de neler oluyor? derken, MedyaRadar'a gelen bir dizi iddia son derece düşündürücü...

İşte çok konuşulacak o iddialar;

Cafer Mahiroğlu, geçtiğimiz hafta Salı günü (26 Ekim) Ankara Büroda bir toplantı gerçekleştiriyor. Toplantıda, "Ankara'da bir muhabir ve bir kameraman bırakacağız yeter" diyor. Bu karar çalışanlar tarafından Genel Yayın Yönetmeni Suat Toktaş'a soruluyor ve Toktaş'tan patron Mahiroğlu ile konuşması isteniyor... Toktaş ise meslektaşlarına, 'yapabileceği hiç bir şeyin olmadığını' söylüyor.

Gökmen Karadağ'ın şok istifası

Başarılı haberci Gökmen Karadağ'ın istifasında kanal yönetiminin konuk seçimlerinde dayatmacılığı ve bir dönem 24 TV'de çalışan Seda Selek'in kanalın kadrosuna katılması konusunda duyduğu rahatsızlığın etkin olduğu ileri sürülüyor.

Muhabirlere 212 yok

Bir diğer iddia ise; gazetecilerin sarı basın kartı alabilmesi için gerekli olan 212 sayılı basın iş yasasına göre kadrolarının yapılmadığı...

İddialar devam ediyor;

-İstanbul Merkezde Haber Müdürü ve Haber Koordinatör yok..!

-Halk TV'de muhabir ve kameraman maaşları 3.000 TL- 4.500 TL arası...

-Ulaştırma yok denecek kadar az...

-Şehir dışı işlerde canlı yayın ekibine "araçlarda yatın" talimatı.

-Şehir dışı işlerde çalışanlara yemek parası bile verilmiyormuş.

-İstanbul ve Ankara dışı programlarda para harcanmasın diye CHP'lilere telefon açılarak, "Bizim muhabir ve kameramanı da yanınızda götürür müsünüz" deniliyormuş.

İddialar uzayıp gidiyor...

Özellikle çalışanlar GYY Suat Toktaş’a son derece kızgın... Patron Cafer Mahiroğlu'nun da CHP saflarından siyasete girme isteğini dile getirdiği milletvekilliğinden çok belediye başkanlığı istediği iddialar arasında yer alıyor.

Ve en önemli rahatsızlığın ise Halk TV'nin ayda 40 bin dolar Digiturk parasını ödeyen CHP'nin Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu yerine Ekrem İmamoğlu'nun desteklenmesi olduğu ileri sürülüyor.

Genel Yayın Yönetmeni Suat Toktaş'ın Kılıçdaroğlu yerine daha çok kanalda Ali Babacan, Meral Akşener ve Ahmet Davutoğlu'nu konuk olarak aldığı, bunun da CHP yönetiminde büyük rahatsızlığa sebep olduğu, CHP yönetiminin bu nedenle Halk TV'ye maddi desteğini çekme kararı aldığı kaydediliyor... 

Evet, bu iddialar yenilir yutulur gibi değil... Görünen o ki, Halk TV'de sular kolay kolay durulmayacak.

MEDYARADAR

 

 

İLGİLİ HABERLER