CHP, TELEVİZYONUNA KAVUŞUYOR...

1.3.2005 - 03:00

CHP’nin uzun süredir hayalini kurduğu Halk TV, önümüzdeki günlerde yayın hayatına başlıyor. Yaklaşık 1,5 yıl önce başlayan hazırlıklar, son aşamaya geldi. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK) bu haftaki toplantısından gerekli ‘lisans izni’nin çıkacağı öğrenildi. İlk etapta kablo ve uydudan yayın yapacak televizyonun genel müdürlüğüne Müşerref Seçkin getirildi.

Medya dünyasında son günlerde ‘siyasi televizyon’ hareketliliği yaşanıyor. Zaman’ın 7 Ekim 2003’te duyurduğu Halk TV projesinde sona yaklaşıldı. CHP Genel Saymanı Mahmut Yıldız öncülüğünde devam eden çalışmalar kapsamında geçen eylülde lisans başvurusu yapılmış; ancak gerekli şartlar yerine getirilmediği gerekçesiyle RTÜK’ten izin alınamamıştı. Edinilen bilgiye göre, belirtilen eksiklikler büyük oranda tamamlandı. Bu haftaki kurul toplantısında, lisans izninin çıkması bekleniyor. Lisansın alınması durumunda televizyon, önümüzdeki günlerde yayınına başlayacak.

Anamuhalefet sürecinde medyaya dönük eleştirileriyle gündeme gelen CHP lideri Deniz Baykal, çareyi partiye yakın isimlerin kuracağı bir televizyonda buldu. 2003 yılında ortaya atılan projenin üzerinden yaklaşık 1,5 yıl geçti. Bir Merkez Yönetim Kurulu (MYK) toplantısında ortaya atılan teklif, birçok yönetici tarafından destek bulmuştu. Dönemin MYK üyesi Bülent Tanla tarafından üstlenilen proje, ‘büyük maddi imkanlar’ gerektirdiği gerekçesiyle bir süre askıya alındı; ancak daha sonra genel sayman ve Şanlıurfalı işadamı Mahmut Yıldız tarafından sahiplenildi. Seçim bölgesindeki Şanlıurfa Radyo Televizyonu’nun da (ŞRT) sahibi olan Yıldız, ilk etapta kablo ve uydu yayını yapacak olan Halk TV adlı televizyon kanalı için harekete geçti.

Mahmut Yıldız, eylül ayı başında yayın lisansı için RTÜK’e müracaat etti. Başvuruyu değerlendiren kurul, lisans şartlarının yerine getirilmediği gerekçesiyle istenen izni vermedi. Bu süreçte eksikleri yerine getirmeye çalışan Halk TV, 6 aylık süre zarfında gerekli hazırlıklarını tamamladı. Halk TV için yapılan “CHP’nin televizyonu” tanımlamasını kabul etmeyen Yıldız, ŞRT’den edindiği televizyonculuk deneyimini uydu ve kablo üzerinden sürdüreceğini, böylece Şanlıurfa ve bölge sorunlarını daha iyi gündeme getirmeyi amaçladığını söyledi. CHP’de üstlendiği görev sebebiyle ‘parti televizyonu’ yakıştırmasının yapıldığını anlatan Yıldız; ancak televizyonun parti ile bir organik bağının bulunmadığını savundu.

1990’lı yıllarda özel televizyonculuğun hayata geçmesiyle birlikte partiler de bu alana yöneldi. İlk adımı Sosyaldemokrat Halkçı Parti (SHP) attı ve Mega 10’la yayına başladı. Ancak SHP’nin yayıncılık hamlesi başarısızlıkla sonuçlandı. Halen yayın yapan Ulusal TV, kamuoyunda Doğu Perinçek liderliğindeki İşçi Partisi’nin televizyonu olarak biliniyor. Cem Uzan’ın Genç Parti liderliğine gelmesiyle birlikte Star TV de partinin yayın organı gibi çalışmaya başladı. Ancak Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu’nun Uzan’ın mal varlığı kapsamında Star TV’ye el koyması, televizyonla Genç Parti’nin ilişkisini bitirdi. Saadet Partisi (SP) eski lideri Necmettin Erbakan ise geçen yıl bir atılım yaparak TV 5’i kurdu. Yine Bağımsız Türkiye Partisi (BTP) Genel Başkanı Haydar Baş’ın sahibi olduğu Meltem ve Mesaj TV yayınlarını sürdürüyor.

Zaman

    Hakkımızda/Künye
    • Sahibi : İntervizyon Prodüksüyon Organizasyon San.Tic.Ltd.Şti.
    • Kuruluş : 21 Mart 2001
    • Genel Yayın Yönetmeni :Metin ÖZER
    • Editörler
    • Necmi Kurucu
    • Melek Baritoğlu
    2002’den Gümüze Kesintisiz Yayın.
    Haber Vitrini’nde yayınlanan her türlü yazı ve haber kaynak belirtilmeden kullanılamaz.