Dünya
  • 31.3.2012 02:24

Reuters, bu kadınlar için İran'dan özür diledi!..

O haberdeki 'suikastçi' ifadesinden rahatsız olan İran, Reuters'in 11 çalışanının kreditasyonlarını askıya aldı.
İran hükümeti, “İranlı kadın ninjalar” haberini yapan Reuters'ın 11 çalışanının kreditasyonlarını askıya aldı. Bu kararın nedeniyse, dünya basınında da geniş yer alan, Reuters’ın yayınladığı “İranlı kadın ninjalar” videosunda bir hata yapılmış olması.Reuters, videonun çekildiği dövüş sanatları kulübünün şikâyeti üzerine, başlıkta yer alan hatayı kısa bir sürede düzeltti.Haberin başlığı, “Binlerce kadın ninja İran suikastçısı olarak eğitiliyor” iken, “Üç bin kadın ninja İran’da eğitiliyor” olarak değiştirildi.

İran Kültür ve İslami Rehberlik Bakanlığı, Reuters’ın Tahran büro şefiyle irtibara geçerek videoyla ilgili bilgi aldı. Yaşanan gerginliğin sonucunda, 11 Reuters personelinin basın kartlarına el kondu.Ajansın genel yayın yönetmeni Stephen J. Adler, “Bir hata yapıldığını kabul ediyoruz ve bunun ciddi bir sorun olduğunu düşünüyoruz. Dahası konuyu iç denetime açtık ve tekrarlanmaması için gereken adımları da attık” diye konuştu.Adler, Reuters’ın akreditasyonların yeniden iadesi için İranlı yetkililerle görüşme yaptığı bu belirtti.

İLGİLİ HABERLER