ABD, MUSUL'UN GÜNEYİNİ IRAK POLİSİNE DEVRETTİ

1 dk okuma
ABD, MUSUL'UN GÜNEYİNİ IRAK POLİSİNE DEVRETTİ

Hızlı Özet

Irak'taki askerlerini yavaş yavaş çekmeye hazırlanan ABD ordusu, Musul'un güneyini Irak polisine devretti.

AHMET YUKUŞ - ESVAN AHMED
MUSUL (İHA) - Irak'taki askerlerini yavaş yavaş çekmeye hazırlanan ABD ordusu, Musul'un güneyini Irak polisine devretti.
Savaş sonrası Irak'ta yüzlerce direnişçi öldüren Amerikan ordusu, güvenli bulduğu bölgelerdeki kontrolü Irak polisine devrediyor. Saddam Hüseyin rejiminin sona ermesinden sonra Musul'un güvenliğini sağlayan ABD askerleri, törenle Musul'un güney bölgesini Iraklı polislere devretti. Yapılan devir teslim törenine, Musul Valisi Duret Kaşmulla ve üst düzey ABD'li komutanlar katıldı. Iraklı polislerin gövde gösterisi yaptığı törende konuşan Musul Valisi Kaşmulla, "ABD güçlerine ihtiyacımız kalmadı. Kendi güvenliğimizi bundan sonra düzenli polis ve askerlerimiz sağlayacaktır. Zor günlerde bize destek çıkan ABD askerlerine teşekkür ediyoruz" dedi.

Bu haber 1477 kez görüntülendi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR