15 Türk gemisi Hürmüz'den çıktı

1 dk okuma
15 Türk gemisi Hürmüz'den çıktı

Hızlı Özet

Uraloğlu, toplam 15 geminin güvenli şekilde bölgeden ayrıldığını aktararak, bölgede bulunan 3 Türk sahipli geminin Körfez içinde ticari faaliyetlerini sürdürdüğü için ayrılış talep etmediğini belirtti.

SON DAKİKA HABERİ: Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, NSosyal hesabından, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki Türk sahipli gemilerin son durumuna ilişkin bilgi verdi.

'KÖRFEZ'DEKİ GEMİLERİMİZİN TAMAMI EMNİYETLE ÇIKIŞ YAPMIŞTIR'

Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri ilk andan itibaren anbean takip ettiklerini bildiren Uraloğlu, "İlgili tüm kurumlarımızla koordinasyon içinde hareket ediyoruz. 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır." değerlendirmesinde bulundu.

'15 GEMİ GÜVENLE BÖLGEDEN AYRILDI'

Uraloğlu, toplam 15 geminin güvenli şekilde bölgeden ayrıldığını aktararak, bölgede bulunan 3 Türk sahipli geminin Körfez içinde ticari faaliyetlerini sürdürdüğü için ayrılış talep etmediğini belirtti.

Bekleyen gemilerde toplam 99 Türk personelinin bulunduğuna dikkati çeken Uraloğlu, şunları kaydetti:"Basra Körfezi'nden anlık ayrılma talebi olan herhangi bir gemimiz yoktur.

Vatandaşlarımızın ve denizcilerimizin güvenliği için süreci hassasiyetle takip etmeyi sürdürüyoruz."

#GÜNCEL Haberleri#basra körfezi#hürmüz boğazı#Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı#Türkiye
Kaynak:haber7.com
Bu haber 14201 kez görüntülendi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR