İsrail, Arap dışişleri bakanlarının Ramallah'a ulaşmasını engelleme kararı aldı

1 dk okuma
İsrail, Arap dışişleri bakanlarının Ramallah'a ulaşmasını engelleme kararı aldı

Hızlı Özet

İsrail Dışişleri Bakanlığı kaynakları, İsrail'in 11. televizyonuna yaptığı açıklamada, Filistin Yönetimi'nin Ramallah'ta Arap dışişleri bakanlarını bir araya getirerek Filistin devletinin kurulması konusunu görüşmeyi planladığını bildirdi.

İsrail, Arap dışişleri bakanlarının Ramallah'a ulaşmasını engelleme kararı aldı.

İbranice yayın yapan Walla internet sitesi, İsrail hükümetinin, Arap dışişleri bakanlarının Batı Şeria'daki Ramallah kentine ulaşmasını engelleme kararı aldığını bildirdi.

İsrail Dışişleri Bakanlığı kaynakları, İsrail'in 11. televizyonuna yaptığı açıklamada, Filistin Yönetimi'nin Ramallah'ta Arap dışişleri bakanlarını bir araya getirerek Filistin devletinin kurulması konusunu görüşmeyi planladığını bildirdi.

Aynı kaynaklara göre, "İsrail, Mısır, Suudi Arabistan, BAE ve Ürdün dışişleri bakanlarından oluşan heyetin girişini engellemeye karar verdi. İsrail'in kalbinde bir 'terörist devlet' kurulmasına izin vermeyeceğiz."

Kaynaklar, Filistin Yönetimi'ne "İsrail ile yapılan anlaşmaları her düzeyde ihlal etmeyi bırakması" çağrısında bulundu.

Önümüzdeki Pazar günü Ramallah'a gidecek olan çok sayıda Arap dışişleri bakanının, Filistin Devlet Başkanı Mahmud Abbas'la bir araya gelmesi bekleniyor.

Ziyaret, Fransa ve Suudi Arabistan öncülüğünde New York'ta düzenlenmesi beklenen "İki Devletli Çözüm" konferansına yönelik hazırlıklar kapsamında gerçekleşti.

Abbas'la görüşecek heyete Suudi Dışişleri Bakanı Faysal bin Ferhan başkanlık ediyor. Heyette ayrıca Ürdün, Mısır, Katar, Bahreyn ve Umman Sultanlığı'nın dışişleri bakanları da yer alıyor.

Haberde, BAE ve Kuveyt'in heyete katılımlarının henüz teyit edilmediği belirtildi.

Kaynak: RT + Walla İbranice web sitesi

Arap bakanlar heyeti İsrail'in izin vermemesi nedeniyle Ramallah ziyaretini erteledi

Bu haber 850 kez görüntülendi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR